loading...

ارز دیجیتال

به وبلاگ من خوش آمدید ... قصد دارم شمارو با ارز دیجیتال آشنا کنم .

بازدید : 470
شنبه 2 آبان 1399 زمان : 9:37


نمودار چکش و مرد به دارآویخته


نمودار چکش و مرد به دار آویخته دو نوع از نمودارهای کندل استیک هستند که برای تحلیل تکنیکال بازار مورد استفاده قرار می‌گیرند. الگوهای کندل استیک یک نوع از نمودارهای قیمت هستند به دو دسته الگوهای کندل استیک ادامه‌دهنده و الگوهای کندل استیک بازگشتی تقسیم می‌شود و این نمودارها بر اساس عرضه و تقاضا شکل‌های متفاوتی به خود می‌گیرند. الگوهای ادامه دهنده، الگوهایی هستند که همان روند اصلی خود را بعد از یک استراحت ادامه می‌دهند. الگوی مارابوزو، دوجی، سه سرباز سفید و سه کلاغ سیاه از جمله الگوهای ادامه دهنده هستند که پیش بینی می‌شود بعد از مشاهده این الگوها قیمت روند قبلی خود را ادامه می‌دهد هرچند که هیچ الزامی‌نیست و ممکن است جهت روند تغییر کند. الگوهای بازگشتی نیز زمانی ظاهر می‌شوند که جهت روند تغییر کند. الگوی چکش، مرد به دار آویخته،‌هارامی، الگوی ابر سبز پوشاننده و الگوی ابر قرمز پوشاننده، الگوی سقف دو قلو و کف دو قلو و الگوی ستاره دنباله دار از جمله الگوهای بازگشتی کندل استیک هستند. در ادامه به توضیح انواع نمودارهای کندل استیک می‌پردازیم.

نمودار چکش و چکش وارونه

الگوی چکش و چکش وارونه الگوهای بازگشتی صعودی هستند، به این معنی که روند پیش رو را عوض می‌کنند و در انتهای یک روند نزولی ظاهر می‌شوند و یک روند نزولی را تبدیل به یک روند صعودی می‌کنند.

در این الگو شمعی که در دره قرار دارد از یک بدنه‌ی کوچک و مربعی شکل و یک دم بلند تشکیل شده است و شاخ ندارد اگر هم داشته باشد خیلی کوچک است و قابل اغماض است. اندازه‌ی این دم حداقل دو تا سه برابر بدنه است. رنگ بدنه می‌تواند سبز یا قرمز باشد. ولی اگر سبز باشد می‌توانیم به آن اعتماد بیشتری کنیم و احتمال اینکه الگو محقق شود بیشتر خواهد شد. اگر این الگو را در تایم فریم روزانه مشاهده کنید می‌توانید امیدوار باشید که بازار از فردا صعودی شود.

الگوی چکش

الگوی چکش

آیا با مشاهده‌ی الگوی چکش در تایم فریم روزانه باید سریع اقدام به خرید کنیم جواب منفی است هنگامی‌که قیمت در شمع بعدی از سقف چکش بالاتر برود می‌توانید امید بیشتری داشته باشید که قیمت از الگوی چکش پیروی می‌کند. بنابراین در صورتی که قیمت بالاتر از سقف چکش برود می‌توانید سفارش Buy Stop بگذارید. سفارش Buy Stop یعنی قیمت در حال افزایش است و شما انتظار دارید که همچنان رشد کند ولی بعد از محدوده‌ی خاصی، مثلا شکستن مقاومت خاصی می‌خواهید وارد معامله شوید از این مدل سفارش استفاده می‌کنید و بعد از خرید باید Sell Stop بگذارید چرا که ممکن است قیمت به سمت پایین برگردد و الگو نقض شود بنابراین Sell Stop را در کف چکش قرار دهید. زمانی از دستور Sell Stop استفاده می‌کنیم که قیمت در حال کاهش است و معتقدید همچنان به کاهش ادامه خواهد داد ولی قصد دارید که در محدوده خاصی سوار روند شوید و یا اینکه بعد از عبور از محدوده خاصی از قیمت وارد معامله شوید، از این نوع سفارش استفاده می‌کنید.

الگوی چکش وارون

الگوی چکش وارون

الگوی چکش وارونه هم نیز یک الگوی بازگشتی صعودی است و در انتهای یک روند نزولی تشکیل می‌شود. تفاوت این الگو با الگوی چکش این است که دم الگو تبدیل به شاخ می‌شود. اگر در شمع بعدی قیمت سقف چکش را رد کرد می‌توانید خرید کنید و Sell Stop را در کف چکش قرار دهید.

نمودار مرد به دارآویخته و مرد به دار آویخته وارون

همان طور که از اسم این کندل مشخص است نمی‌تواند یک کندل امیدوار کننده باشد و در واقع یک الگوی بازگشتی نزولی است و روند صعودی را تبدیل به روند نزولی می‌کند این الگو در روندهای صعودی پیش می‌آید و سقوط قیمت را هشدار می‌دهد. در واقع این الگو نشانه‌ای از پایان سلطه‌گری گاوهای بازار است. این الگو از یک شمع با بدنه‌ی کوچک و دم بزرگ تشکیل شده است که دو یا سه برابر بدنه است و معمولا شاخ ندارد اگر هم داشته باشد طول شاخ بسیار کوتاه است. رنگ بدنه می‌تواند قرمز یا سبز باشد اما اگر قرمز باشد الگو از اعتبار بیشتری برخوردار است. حداقل سه کندل قبل از این الگو باید صعودی باشند. در واقع بعد از یک صعود قیمت یک بازگشت را نشان می‌دهد. اگر قیمت در شمع‌های بعدی به قیمت کف الگو رسید نشان‌دهنده‌ی روند نزولی بازار است و باید از بازار بیرون بیایید.بنابراین این الگو زمانی تایید می‌شود که قیمت در شمع‌های بعدی سقوط کند و اگر قیمت به پایین‌تر از الگوی مرد به دار آویخته برسد الگو تکمیل می‌شود. الگوی مرد به دار آویخته را می‌توان به عنوان یک سیگنال فروش در نظر گرفت و وارد موقعیت‌های کوتاه مدت شوید.

الگوی مرد به دار آویخته

الگوی مرد به دار آویخته

الگوی مرد به دار آویخته وارون هم یک الگوی بازگشتی صعودی است با این تفاوت که در این الگو بجای یک دم بلند شاهد یک شاخ بلند هستیم در این الگو هم اگر قیمت در شمع‌های بعدی به قیمت کف الگو رسید نشان‌دهنده‌ی روند نزولی بازار است و یک سیگنال فروش است.

الگوی مرد به دار آویخته وارون

الگوی مرد به دار آویخته وارون

در بین این الگوها، الگوی چکش و الگوی مرد به دار آویخته‌ی وارون از اعتبار بیشتری برخوردار هستند. اما این الگوهای شمعی برای تحلیل تکنیکال بازار به تنهایی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند در واقع از نمودارهای شمعی ژاپنی در کنار سایر ابزارهای تحلیل برای تحلیل تکنیکال بازار مورد استفاده قرار می‌گیرد، به این ترتیب می‌توانند عملکرد بهتری داشته باشند.

تفاوت بین نمودار چکش و مرد به دار آویخته

این دو نمودار از نظر ظاهری بسیار شبیه به هم هستند. تنها تفاوت در محتوای آنها است. الگوی چکش بعد از یک کاهش قیمت شکل می‌گیرد. الگوی چکش یک فروش بیش از حد را نشان می‌دهد که گاوها بعد از مدت زمانی بازار را به دست می‌گیرند. اما الگوی مرد به دار آویخته بعد از یک روند صعودی شکل می‌گیرد و کاهش قیمت بعدی را هشدار می‌دهد که در این زمان خرس‌ها کنترل بازار را به دست می‌گیرند. هرچند که هیچ تضمینی وجود ندارد که بعد از یک الگوی مرد به دارآویخته قیمت کاهش بیابد یا بعد از یک الگوی چکش قیمت افزایش یابد در واقع تمامی‌قوانین تحلیل تکنیکال همگی از نوع قوانین آمار و احتمالی هستند.

برای خرید و فروش ارز دیجیتال به صرافی Bitex24 مراجعه کنید.

منبع : bitex24

فواد اوکتای فردا عازم لفکوشه خواهد شد
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

آرشیو
آمار سایت
  • کل مطالب : <-BlogPostsCount->
  • کل نظرات : <-BlogCommentsCount->
  • افراد آنلاین : <-OnlineVisitors->
  • تعداد اعضا : <-BlogUsersCount->
  • بازدید امروز : <-TodayVisits->
  • بازدید کننده امروز : <-TodayVisitors->
  • باردید دیروز : <-YesterdayVisits->
  • بازدید کننده دیروز : <-YesterdayVisitors->
  • گوگل امروز : <-TodayGoogleEntrance->
  • گوگل دیروز : <-YesterdayGoogleEntrance->
  • بازدید هفته : <-WeekVisits->
  • بازدید ماه : <-MonthVisits->
  • بازدید سال : <-YearVisits->
  • بازدید کلی : <-AllVisits->
  • کدهای اختصاصی