loading...

ارز دیجیتال

به وبلاگ من خوش آمدید ... قصد دارم شمارو با ارز دیجیتال آشنا کنم .

بازدید : 625
دوشنبه 25 آبان 1399 زمان : 21:38


پرایس اکشن چیست؟


معامله گری بر اساس پرایس اکشن یک روش تجزیه و تحلیل قیمت است که در این روش معامله گر تنها بر اساس حرکت قیمت، بدون استفاده از هیچ ابزاری روند قیمت را بررسی می‌کند. این روش توسط بسیاری از معامله گران و اغلب توسط بازرگانان و مدیران صندوق‌های مالی برای پیش بینی مسیر آینده قیمت یک اوراق بهادار یا بازار مالی استفاده می‌شود.

به بیان ساده، پرایس اکشن چگونگی تغییر روند قیمت را نشان می‌دهد یعنی عملکرد قیمت. پرایس اکشن را می‌توانید در بازارهای با نقدینگی و نوسان بالا مشاهده کنید اما در واقع هر چیزی که در بازار آزاد خریداری یا فروخته شود، پرایس اکشن ایجاد می‌کند.

معامله بر اساس پرایس اکشن عوامل فاندامنتال را که بر روند بازار تأثیر می‌گذارد نادیده می‌گیرد و در عوض اساساً به تاریخچه قیمت بازار نگاه می‌کند، یعنی حرکت قیمت در یک بازه زمانی را مورد بررسی قرار می‌دهد. بنابراین، پرایس اکشن نوعی تحلیل تکنیکال است اما آنچه که آن را از سایر تحلیل‌های تکنیکال متمایز می‌کند این است که تمرکز اصلی آن بر رابطه با حرکات قیمت فعلی بازار با قیمت‌های گذشته یا قیمت‌های اخیر است و از اندیکاتورها که یکی از ابزارهای تحلیل تکنیکال هستند، استفاده نمی‌کنند. در واقع تنها منبع اصلی تحلیل خود قیمت است.

به عبارت دیگر، معامله بر اساس پرایس اکشن یک شکل "خالص" از تحلیل تکنیکال است زیرا شامل هیچ اندیکاتوری نمی‌شود و تنها بر اساس نمودار قیمت انجام می‌شود. معامله گران در تحلیل قیمت بر اساس پرایس اکشن صرفاً به داده‌های قیمت توجه دارند.

آنالیز قیمت بر اساس تحلیل تکنیکال به یک معامله گر اجازه می‌دهد تا حرکت قیمت بازار را درک کند و توضیحاتی را در اختیار او قرار می‌دهد که به عنوان راهی برای معامله گر برای ایجاد یک سناریوی ذهنی برای توصیف ساختار فعلی بازار است.

معامله گران پرایس اکشن از تاریخچه گذشته حرکت قیمت بازار استفاده می‌کنند، معمولاً بر روی قیمت‌های اخیر در 3 تا 6 ماه گذشته تمرکز می‌کنند و تمرکز کمتری بر قیمت‌های در بازه‌ی طولانی تر دارند. این بازه‌های زمانی قیمت شامل بالاترین سطح نوسانات و پایین ترین سطح نوسان در بازار و همچنین سطح حمایت و مقاومت است.

معامله گری بر اساس پرایس اکشن - همه چیز را ساده ببین!

معامله گران پرایس اکشن یا تریدرهای پرایس اکشن اغلب از عبارت همه چیز را ساده ببین استفاده می‌کنند در واقع بسیاری از مردم و تحلیل گران با انبوهی از نمودارها و اندیکاتورهای متعدد سعی می‌کنند روند قیمت را تجزیه و تحلیل کنند در واقع آنها با این کار آن را بیش از حد پیچیده می‌کنند(توجه کنید منظور این نیست که اندیکاتورها برای تحلیل تکنیکال مناسب نیستند). تریدرهای پرایس اکشن سعی می‌کنند هر چیز را در ساده ترین حالت ممکن خود ببینند.

از معاملات پرایس اکشن نیز گاهی اوقات به عنوان معاملات نمودار تمیز، معاملات برهنه، معاملات خام یا طبیعی نام برده می‌شود که در آن تحلیل قیمت فقط از طریق نمودار قیمت انجام می‌شود.

رویکرد ساده در معاملات پرایس اکشن این است که هیچ اندیکاتوری در نمودار معامله گر وجود ندارد و هیچ رویداد اقتصادی یا خبری در تصمیم گیری معاملات شخص مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. تنها تمرکز بر روی پرایس اکشن بازار است و اعتقاد میان تریدرهای پرایس اکشن این است که پرایس اکشن منعکس کننده کلیه متغیرها (رویدادهای خبری ، اطلاعات زیست محیطی و غیره) است که بر بازار تأثیر می‌گذارد و باعث حرکت آن می‌شود. بنابراین، تجزیه و تحلیل بازار و معامله گری با استفاده از پرایس اکشن بسیار ساده تر است و نیازی به تلاش برای رمزگشایی و مرتب سازی متغیرهای مختلف که هر روز بر بازار تأثیر می‌گذارند، نیست. الگوهای شمعی همگی مواردی هستند که در تحلیل با استفاده از پرایس اکشن از آنها استفاده می‌کنید.

مزیت‌های معامله گری بر اساس پرایس اکشن

پرایس اکشن یکسری مزیت‌های مهم برای معامله گری دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید در ادامه این مزیت‌ها را ذکر می‌کنیم.

یک روش ساده برای تجارت است

مزیت برجسته پرایس اکشن این است که بسیار ساده است. مزیت این امر این است که معاملات کاملاً هستند زیرا هیچ شاخصی برای ایجاد شلوغی در نمودار قیمت و سردرگمی‌معامله گر وجود ندارد. برای تصمیم گیری در مورد خرید یا فروش نیازی به درج این همه اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال نیست. اگر بخواهید تمام اندیکاتورهای موجود را در نظر بگیرید، در پایان دچار استرس خواهید شد. با پرایس اکشن، تمام تمرکز شما روی نمودارهای کندل استیک است و قادر خواهید بود آنچه در بازار اتفاق می‌افتد را ببینید.

درک سیگنال‌ها آسان است

درک سیگنال‌های پرایس اکشن بسیار آسان است. برای درک سیگنال‌ها برای یک تصمیم گیری خوب در مورد تجارت نیازی نیست که حتما یک تاجر حرفه‌‌‌ای باشد. با پرایس اکشن، شما می‌توانید روندهای بازار را شناسایی کنید که تجارت شما با بازار را امکان پذیر می‌کند.

محدودیت‌های پرایس اکشن

تفسیر پرایس اکشن بسیار ذهنی است. ممکن است دو معامله گر هنگام تجزیه و تحلیل پرایس اکشن به نتایج مختلفی برسند. یک معامله گر ممکن است روند نزولی را ببیند و معامله گر دیگر ممکن است معتقد باشد که پرایس اکشن یک چرخش کوتاه مدت بالقوه را نشان می‌دهد. البته دوره زمانی مورد استفاده نیز تأثیر بسزایی در تصمیم معامله گران دارد به طور مثال سهام می‌توانند روند نزولی روزانه زیادی داشته باشند در حالی که نسبت به یک ماه روند صعودی داشته است. نکته مهمی‌که باید بخاطر بسپارید این است که پیش بینی معاملات با استفاده از پرایس اکشن در هر مقیاس زمانی، بر اساس حدس و گمان است. هرچه ابزار بیشتری برای تأیید آن بتوانید، اعمال کنید بهتر است. با این حال، عملکرد گذشته قیمت یک دارایی تضمینی برای قیمت گذاری در آینده نیست.

معرفی برخی از الگوهای پرایس اکشن

کندل استیک‌ها نوعی نمودار قیمت هستند که حرکت قیمت اوراق بهادار، مشتقات یا ارزها را توصیف می‌کنند. یک الگوی شمعی اطلاعات مالی را در یک روز نشان می‌دهد. بنابراین در یک نمودار ماهانه، کندل استیک‌های مختلفی دارید که اطلاعات مربوط به تمام روزهای معاملات آن ماه را با خود حمل می‌کنند.

اساساً کندل استیک‌ها برای بازیابی راحت تر، داده‌ها را برای چندین بازه زمانی فقط در یک نوار قیمت واحد قرار می‌دهند. چندین الگوی کندل استیک وجود دارد که معامله گران باید در مورد آنها بیاموزند، برخی از آنها عبارتند از:

الگوی دوجی، الگو مانند صلیب به نظر می‌رسد در این کندل نقاط باز شدن و بسته شدن قیمت تقریبا بر روی همدیگر منطبق است و فاقد بدنه و دارای شاخ و دم‌های بلند هستند. در این شمعدان قیمت ثابت مانده و این نماد بلاتکلیفی بازار است.

الگوی پین بار، یک الگوی با یک کندل منفرد است که به دلیل فتیله بلند و بدنه کوچکش شناخته می‌شود. فتیله‌ها در این نوع الگوها باید از بدنه بلندتر باشند. هنگامی‌که این الگوها ظاهر می‌شوند، سرنخ‌های منحصر به فردی را برای پرایس اکشن ارائه می‌دهند.

الگوی پوشاننده، در این الگوی کندل دوم کاملا کندل اول را در برمی‌گیرد و نشان دهنده یک سیگنال معکوس قوی در بازار است.

الگوی شمع برگشتی، شمع برگشتی سیگنال برگشت روند حاضر را صادر می­‌کند. یعنی معامله گر باید شمع سیگنال را به نشانه برگشت جهت بازار در نظر بگیرد.

اینساید بار، شمع اینسایدبار کوچک است و در دامنه بالا و پایین شمع قبلی جای می­گیرد. یعنی سقف آن از سقف شمع قبلی پایین­تر است و کف آن از کف شمع قبلی بالاتر است.

اوتساید بار، اوتساید بار از شمع قبلی خود بزرگتر است و کاملا با آن همپوشانی دارد. سقف آن بزرگتر از شمع قبلی و کف آن کوچکتر از شمع قبلی است.

خط حمایت و مقاومت، سطوح حمایت و مقاومت برای یک معامله گر پرایس اکشن بسیار مهم هستند. سطح حمایت از اتصال دره‌ها به یکدیگر و سطح مقاومت از اتصال قله‌ها به یکدیگر به دست می‌آید. در واقع قیمت به این سطوح واکنش نشان می‌دهد. در روند نزولی قیمت ممکن است به سطحی برخورد کند که نتواند از آن پایین‌تر بیاید و در روند صعودی نیز ممکن است قیمت به سطحی برخورد کند که نتواند از آن بالاتر بیاید در واقع سطوح حمایت و مقاومت مانند یک کف و سقف بتونی هستند که هر بار قیمت به این سطوح برخورد می‌کند دوباره برمی‌گردد و نوسان می‌کند. شناسایی این خطوط از اولین کارهایی است که یک معامله گر باید انجام دهد.

منبع : bitex24

برای خرید و فرو ش ارز دیجیتال به صرافی Bitex24 مراجعه کنید.

خبر 25 آبان
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

آرشیو
آمار سایت
  • کل مطالب : <-BlogPostsCount->
  • کل نظرات : <-BlogCommentsCount->
  • افراد آنلاین : <-OnlineVisitors->
  • تعداد اعضا : <-BlogUsersCount->
  • بازدید امروز : <-TodayVisits->
  • بازدید کننده امروز : <-TodayVisitors->
  • باردید دیروز : <-YesterdayVisits->
  • بازدید کننده دیروز : <-YesterdayVisitors->
  • گوگل امروز : <-TodayGoogleEntrance->
  • گوگل دیروز : <-YesterdayGoogleEntrance->
  • بازدید هفته : <-WeekVisits->
  • بازدید ماه : <-MonthVisits->
  • بازدید سال : <-YearVisits->
  • بازدید کلی : <-AllVisits->
  • کدهای اختصاصی