loading...

ارز دیجیتال

به وبلاگ من خوش آمدید ... قصد دارم شمارو با ارز دیجیتال آشنا کنم .

بازدید : 639
چهارشنبه 27 آبان 1399 زمان : 11:37


اندیکاتور چیست؟


روش‌های مختلفی برای استفاده از تحلیل تکنیکال برای تجارت ارزهای دیجیتال وجود دارد. بسیاری از معامله گران باتجربه روزانه از اندیکاتورها استفاده می‌کنند تا اطلاعاتی راجع به روند بعدی بازار پیدا کنند.

بدون ابزارهای معاملاتی مناسب، نمی‌توانید تجزیه و تحلیل تکنیکال موثری انجام دهید. یک استراتژی تجاری قوی به شما کمک می‌کند تا از اشتباهات رایج جلوگیری کنید، مدیریت ریسک خود را بهبود ببخشید و توانایی شناسایی و استفاده از فرصت‌ها را افزایش دهید.

اندیکاتور یکی از ابزارهای مورد علاقه تحلیل‌گران و پرکاربرد در تحلیل تکنیکال هستند. این ابزارها در واقع برنامه‌ها و توابعی هستند که می‌توانند حجم معاملات، روند و یا نوسانات بازار را نشان بدهند و سیگنال ورود و یا خروج به معامله‌گران بدهند. با استفاده از نمودارها و داده‌‌هایی مانند قیمت و حجم معاملات سعی بر پیش‌بینی روند بازار دارد. اندیکاتور با استفاده از محاسبات ریاضی پیچیده بر روی قیمت دارایی و حجم معاملات آن، که خارج از این بحث است، اطلاعات بسیار ارزشمندی در رابطه با روند بازار ارائه می‌دهد. اندیکاتورها به سه دسته‌ی پیشرو ،(Leading) دنباله رو و (Lagging) همزمانی (Coincident) تقسیم می‌شوند و معمولا به سه شکل استفاده می‌شوند: هشدار تغییر روند، پیش بینی روند قیمت و تایید روند قیمت.

اندیکاتور پیشرو و دنباله رو چیست؟

اندیکاتورهای پیشرو و دنباله رو ابزاری هستند که قدرت یا ضعف اقتصادها یا بازارهای مالی را ارزیابی می‌کنند. به بیان ساده، اندیکاتورهای پیشرو پیش از یک چرخه اقتصادی یا روند بازار تغییر می‌کنند. در مقابل، اندیکاتورهای دنباله رو مبتنی بر رویدادهای قبلی هستند و اطلاعاتی درباره داده‌های تاریخی یک بازار یا اقتصاد خاص را ارائه می‌دهند.

به عبارت دیگر، اندیکاتورهای پیشرو سیگنال‌های پیش بینی کننده (قبل از وقوع رویدادها یا روندها) را ارائه می‌دهند و اندیکاتورهای دنباله رو سیگنال‌هایی را پس از شروع روند تولید می‌کنند. این دو کلاس از اندیکاتورها برای سرمایه گذاران و بازرگانانی که از تحلیل تکنیکال برای تحلیل روند بازار استفاده می‌کنند، بسیار پر کاربرد هستند. همچنین در معاملات سهام، فارکس و ارزهای دیجیتال نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در بازارهای مالی، اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال سابقه‌‌‌ای طولانی دارند که به دهه‌های اولیه قرن 20 بر می‌گردد. ایده پشت این اندیکاتورها ریشه در توسعه تئوری داو دارد که بین سال‌های 1902 و 1929 اتفاق افتاده است. اساساً، تئوری داو اظهار می‌دارد که حرکت قیمت‌ها تصادفی نیست، بنابراین می‌توان با استفاده از تجزیه و تحلیل دقیق رفتار قبلی بازار، آینده بازار را پیش بینی کرد.

از اندیکاتورهای پیشرو و دنباله رو علاوه بر ترسیم عملکرد اقتصادی، تجزیه و تحلیل تکنیکال و قیمت‌های بازار، برای سایر متغیرها و شاخص‌های اقتصادی نیز استفاده می‌شود.

اندیکاتورهای پیشرو و دنباله رو چگونه کار می‌کنند؟

اندیکاتورهای پیشرو

همانطور که گفته شد، این اندیکاتورها می‌توانند اطلاعاتی در مورد روندهایی که هنوز ظهور نکردند را ارائه دهند. بنابراین، ممکن است از این شاخص‌ها برای پیش بینی رکود اقتصادی یا بهبودی احتمالی روند بازار استفاده شود.

بنابراین، اندیکاتورهای پیشرو تمایل دارند جلوتر از چرخه‌های اقتصادی حرکت کنند و به طور کلی برای تحلیل‌های کوتاه مدت و میان مدت مناسب هستند. به عنوان مثال، پروانه‌های ساختمانی را می‌توان نوعی شاخص اقتصادی برجسته دانست. آنها ممکن است تقاضای آینده برای کار ساختمانی و سرمایه گذاری در بازار املاک و مستغلات را نشان دهند.

اندیکاتورهای دنباله رو

برخلاف اندیکاتورهای پیشرو، از اندیکاتورهای دنباله رو برای شناسایی روندهای موجود استفاده می‌شود که ممکن است بلافاصله به خودی خود آشکار نشوند. بنابراین ، این نوع اندیکاتورها عقب تر از چرخه‌های اقتصادی حرکت می‌کنند.

به طور معمول، اندیکاتورهای دنباله رو بر اساس عملکرد اقتصادی یا داده‌های قیمت قبل، در تحلیل‌های طولانی مدت اعمال می‌شوند. به عبارت دیگر، اندیکاتورهای دنباله رو سیگنال‌هایی را تولید می‌کنند که بر اساس روند بازار یا رویداد مالی است که قبلاً شروع شده اند.

اندیکاتورهای همزمانی

اگرچه در فضای ارزهای دیجیتال محبوبیت کمتری دارند، اما همچنین دسته سوم اندیکاتورهایی وجود دارد که قابل ذکر است که به عنوان اندیکاتورهای همزمانی شناخته می‌شوند. این اندیکاتورها در جایی بین دو نوع دیگر قرار دارند. آنها تقریباً در زمان واقعی کار می‌کنند و اطلاعاتی در مورد وضعیت اقتصادی فعلی ارائه می‌دهند.

استفاده در تحلیل تکنیکال

همانطور که گفته شد، اندیکاتورهای نیز بخشی از بازارهای مالی هستند. بسیاری از معامله گران و نمودارشناسان از این ابزارهای برای تحلیل تکنیکال استفاده می‌کنند که می‌تواند به عنوان اندیکاتورهای پیشرو یا دنباله رو تعریف شوند.

اساساً، اندیکاتورهای دنباله رو تحلیل تکنیکال نوعی اطلاعات پیش بینی کننده را ارائه می‌دهند. آنها معمولاً براساس قیمت بازار و حجم معاملات انجام می‌شوند. این بدان معنی است که آنها ممکن است حرکات بازار را نشان دهند که احتمالاً در آینده نزدیک اتفاق می‌افتد اما، مانند هر شاخصی، همیشه دقیق نیستند.

نمونه‌هایی از اندیکاتورهای برجسته مورد استفاده در تجزیه و تحلیل تکنیکال شامل شاخص مقاومت نسبی (RSI) است. حتی کندل استیک‌ها نیز به دلیل الگوهایی که ایجاد می‌کنند، ممکن است به عنوان نوعی اندیکاتور پیشرو در نظر گرفته شوند. در عمل، این الگوها ممکن است بینشی درباره رویدادهای آینده بازار ارائه دهند.
از طرف دیگر، اندیکاتورهای دنباله رو تحلیل تکنیکال بر اساس داده‌های قبلی است و به معامله گران بینشی درباره آنچه قبلاً اتفاق افتاده است می‌دهد. هنوز هم، آنها می‌توانند در هنگام مشاهده روند جدید بازار مفید واقع شوند. به عنوان مثال، هنگامی‌که روند صعودی به پایان رسیده است و قیمت به زیر یک میانگین متحرک کاهش می‌یابد، به طور بالقوه می‌تواند آغاز روند نزولی را نشان دهد.

هر دو اندیکاتور پیشرو و دنباله رو هنگامی‌که برای تجزیه و تحلیل تکنیکال استفاده می‌شود، مزایا و معایب خود را دارند. به نظر می‌رسد با پیش بینی روندهای آینده، اندیکاتورهای پیشرو بهترین فرصت‌ها را برای معامله گران فراهم می‌کنند. با این حال، گاهی اوقات اندیکاتورهای پیشرو سیگنال‌های گمراه کننده‌‌‌ای نیز تولید می‌کنند.

در همین حال، اندیکاتورهای دنباله رو تمایل به اطمینان بیشتری دارند زیرا آنها به طور واضح توسط داده‌های قبلی بازار تعریف شده اند. نقطه ضعف آشکار اندیکاتورهای دنباله رو، تأخیر در واکنش آنها به حرکت‌های بازار است. در برخی موارد، ممکن است سیگنال‌ها نسبتاً دیر به بازار بیایند تا یک موقعیت مطلوب باز شود، و در نتیجه سود بالقوه کمتری داشته باشد.

فراتر از سودمندی آنها در ارزیابی روند بازار قیمت، از اندیکاتورها برای تجزیه و تحلیل روند اقتصاد کلان نیز استفاده می‌شود. اندیکاتورهای اقتصادی متفاوت از آن است که برای تجزیه و تحلیل تکنیکال استفاده می‌شود اما هنوز هم می‌توان آنها را به طور عمده در انواع پیشرو و دنباله رو طبقه بندی کرد.

منبع:bitex24

برای خرید و فروش ارز دیجیتال به صرافی بیتکس 24 مراجعه کنید.

نگاهی کوتاه به حماسه فراموش نشدنی سوسنگرد
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

آرشیو
آمار سایت
  • کل مطالب : <-BlogPostsCount->
  • کل نظرات : <-BlogCommentsCount->
  • افراد آنلاین : <-OnlineVisitors->
  • تعداد اعضا : <-BlogUsersCount->
  • بازدید امروز : <-TodayVisits->
  • بازدید کننده امروز : <-TodayVisitors->
  • باردید دیروز : <-YesterdayVisits->
  • بازدید کننده دیروز : <-YesterdayVisitors->
  • گوگل امروز : <-TodayGoogleEntrance->
  • گوگل دیروز : <-YesterdayGoogleEntrance->
  • بازدید هفته : <-WeekVisits->
  • بازدید ماه : <-MonthVisits->
  • بازدید سال : <-YearVisits->
  • بازدید کلی : <-AllVisits->
  • کدهای اختصاصی